projectmaragrafikk
Project Mara fra Ninja Theory har ingen lanseringsdato, men at studioet nå har startet med videodagbøker tyder på at ting skrider fremover.

Annonse


Dette er spill-grafikk

Det var i januar i fjor at Ninja Theory avslørte sitt nye spill Project: Mara.

Ninja Theory kan det å presse store mengder detaljer fra grafikkmotorer

Grafikken til spillet er utrolig, som vi også fikk se den gangen, men nå har studioet lastet opp nok et klipp fra en videodagbok med studioets grunder Tameem Antoniades i fokus.

Antoniades forklarer at “de går for en opplevelse som ikke føles ut som et spill og heller ikke en film – dette er noe helt annet. Det er en kraft i å lure hjernen til å tro at noe er sant, for så å snu alt opp-ned og på den måten føle hvordan det er å være i marerittet Mara er en del av”.

Det tok dem måneder bare å scanne inn objekter

Det er selvsagt ikke første gang Ninja Theory går inn i psyken, da deres første virkelig store suksess-spill, Hellblade: Senua’s Sacrifice, var nettopp det. Spillet nyter nesten 90 prosent kritikker på samtlige konsoller.

Hverken Project Mara eller Hellblade II (Unreal Engine 5.0) har en lanseringdato, men vi anbefaler uansett å se på klippet for å skjønne hvor mye arbeid det ligger i å gjenskape den virkelige leiligheten i en grafikkmotor.

Hver eneste lille detalj i leiligheten, der “spillet” utspiller seg, er gjenskapt til perfeksjon:

Se blant annet hvordan de bruker LiDAR og hvordan de skaper mesh-overflater, det er spennende greier:

Episode 2:

Episode 1:

Annonse