sonyps5
Kunder som bestilte PS5 hos Komplett allerede i april, sier de har fått melding om at de ikke får konsollen i år.

Annonse


Mener Komplett brøt PS5-løfte: – Jeg mistet plassen i køen

ITavisen har etter artikkelen om at kunder som forhåndsbestilte PS5 hos Komplett i april og mai i år, ikke får sin konsoll før neste år, fått en rekke e-post fra kunder som mener at nettbutikken brøt et løfte og at det er grunnen til at de ikke får sin konsoll i år.

Hevder Komplett har brutt PS5-løftet om plassen i køen

Vi blir fortalt av en kunde som handlet PS5 allerede 22. april og “nesten samme timen som Komplett åpnet for forhåndsbestilling. Ved lansering av forhåndsbestilling av Digital Edition snakket vi med Komplett kundeservice og ble lovet at om vi kansellerte eksisterende forhåndsbestilling, og la inn en ny ordre på denne modellen, så ville vi beholde vår plass i køen.”

Ifølge denne kunden skjedde det motsatte: de mistet plassen:

“Det som nå skjer er at de ikke bare bryter dette løftet, men de nekter også på at de noen ganger har lovet dette. Selv om det ligger klart og tydelig i chatlog. Folk som forhåndsbestilte når de åpnet for digital edition får derfor levert før de som forhåndsbestilte allerede i april. Etter vi snakket med kundeservice og poengterte dette så er nå denne loggen plutselig ikke lenger tilgjengelig.”

Vi vet ikke hva som har skjedd i skrivende stund

Kompletts svar i vår første artikkelen gir ikke svar på hva som har skjedd i disse tilfellene, om det stemmer.

Annonse


Vi følger opp med nettbutikken for å finne ut hva som har skjedd, og om det virkelig er slik at kunder som bestilte i april har mistet sin plass i køen og dermed neppe får sin PS5 i år, selv om de ble lovet å kunne bytte til Digital Edition uten å miste plassen i køen.

I verste fall er det altså snakk om nesten ett år ventetid på et produkt de ønsket å være aller først til å eie, men som de kanskje får sist.

En annen kunde forteller at han bestilte konsollen to minutter etter at forhåndssalget startet i april, men at han har fått samme e-post som mange andre om at konsollen nå neppe leveres i år.

Kunden lurer på om:

  • Komplett fikk inn veldig få PS5
  • Om bestillingene ble åpnet før e-post-varsel ble sendt
  • Ble det brukt bot-er?

Vi lurer på det samme og har spurt.

Annonse