Camilla Forber og Pål Rune Kaalen holdt dagens pressekonferanse.

Annonse


Idag blir Get til Telia

– Det var beskjeden under dagens pressekonferanse i Nydalen. Og går du inn på get.no nå, blir du sendt rett til Telias nettsteder. Alle gamle logoer og systemer byttes ut og erstattes av Telia, tidligere Netcom, som eies av svenske Telia Company.

Telia kjøpte Get TDC allerede i 2018 og har siden da arbeidet med å integrere Get. Dagens navnebytte er en strategisk milepæl for selskapet.

For oss forbrukere vil det bety at vi ikke lenger trenger å forholde oss til forskjellige selskaper for Internett, TV og mobil, men kan ringe samme nummer når noe er galt og få alt på én regning. I tillegg er det viktig for Telia å understreke at det skal lønne seg å ha abonnere på flere tjenester fra selskapet.

Intervju med Telia

Vi var tilstede i Nydalen under dagens pressekonferanse og intervjuet Pål Rune Kaalen som leder privatmarkedet i Telia Norge, om hva det vil si at Get blir til Telia:

Annonse


Halv pris i tre måneder

For å feire lanserer Telia et velkomsttilbud til Gets TV- og/eller bredbåndskunder som gjelder frem til 15. oktober gir eksisterende Get-kunder halv pris på de fleste mobilabonnement i tre måneder fremover.

I tillegg lanseres “Telia Samlet“, det nye fordelsprogrammet, som inkluderer ekstra data, flere TV-poeng og surfegaranti: 

Styrker posisjon som utfordrer

Telia sier at med navnebyttet vil de styrke sin posisjon som “Norges største utfordrer” der ambisjonen er å utfordre og gjøre ting bedre for bedrifter, samfunnet og for enkeltmennesker.

Samtidig vil de fortsette og satse på innovasjon med utrulling av 5G og modernisering av 4G-nettet. Telia vil investere milliarder i årene som kommer og ønsker i 2023 å være først i Norge med landsdekkende 5G-nett.

Hvorfor det er viktig for Telia å samle Get under samme paraply kunne Camilla Forber, markedsdirektør i Telia Norge, svare på:

Ikke nødvendigvis billigere på sikt?

Ifølge Telia vil det gi fordeler å abonnere på flere av selskapets produkter, men utover introduksjonstilbudet vil de ikke si med sikkerhet at man for eksempel vil få billigere mobilabonnement dersom man også er internett- og TV-kunde.

Telia understreker i pressemeldingen at kundene vil få løpende informasjon om navnebyttet og at de ikke trenger å foreta seg noe. Likevel har selskapet 53 butikker landet over som er klare til hjelpe. Kundefordeler og service står sentralt.

Overgangen er allerede langt på vei

På spørsmål om endringene får konsekvenser for de ansatte svarer Telia at overgangen ble igangsatt for mellom et halvt år og ett år siden og at den ikke har fått, eller kommer til å gå utover de ansatte. Annet enn at Get og Telia samles i nye felles kontorer over nyttår.

Annonse