3090raytracing
Grafikken er så bra at selv ikke RTX 3090 er i nærheten av 4K.

Annonse


Dette er ikke ekte – se 8K ray tracing gaming

Det er tre ting som er viktige for 3080-serien: levere 4K-oppløsning med 60 bilder i sekundet og mer (120 er maks med HDMI 2.1), og gjøre det mulig, i det minste for 3090, og spille i 8K.

Ray tracing i 8K er tungt, selv for 3090

Det er ingen testtall for 3090 enda, utover denne fra Nvidia, det er 3080 som står i søkelyset, som lanseres først, og som har den beste pris/ytelses-fordelingen.

Det er vel og bra med ytelse, men hvor kommer man uten programvaren? Ingen steder.

Nvidia har også vist frem Control i 8K oppløsning, drevet av 3090, men som du ser under 60FPS:

Nvidia Omniverse gjør deg til regissør

Derfor har Nvidia avslørt Marbles at Night RTX, et demospill som er ment å fremheve fysikk, DLSS og selvsagt ray tracing.

Annonse


Spillet er mulig med Omniverse (du kan melde din interesse for beta-testen allerede nå) og “demonstrerer fotorealistisk sanntidsgrafikk”. Vi er enige; det er vanskelig å se at det ikke er ekte, men samtidig er omgivelsene veldig statiske, så det veier også inn.

Som forklart av Nvidia gjør Omniverse Machinima “det mulig for spiller over hele verden på enkel måte å bli mestere i historiefortelling med 3D-objekter animert av Nvidia AI-teknologi”.

Se Marbles demoen:

Dette er Nvidia Omniverse:

Selv 3090 klarer ikke mer enn 1440p

“Det er hundrevis av dynamiske ray trace-lys og over 100 millioner polygoner som kjører mykt i 2560 x 1440 med RTX 3090”.

1440p ja, det er ikke snakk om at en gang 3090 kan kjøre dette i 4K. Det er avslørende nok i seg selv, men pent, det er det:

Annonse