DLSS 2.0-støtte i Death Stranding er så god at at den er bedre enn å kjøre spillet i ekte 4K-oppløsning. Teknologien oppskalerer fra lavere oppløsninger (dette gir ekstra FPS), og bruker samtiidg maskinlæring for å oppnå et høyere detaljnivå.
Resultatet er faktisk at DLSS, og ikke ekte 4K, er å foretrekker for best bildekvalitet i PC-versjonen.
Et vel-optimalisert spill blir enda bedre med DLSS 2.0
Det er også vår konklusjon etter at Digital Foundry sine alltid glitrende analyser av grafikkmotorer og GPU-er.
Death Stranding er ikke et vanlig spill, heller ikke på grafikkfronten, og selv om det ikke skjer veldig mye samtidig, hele tiden, er spillet vakkert på sin egen måte og ekstra pent på PC.
Annonse
Merk at mellomseksvensene så er FPS-sperren på 60, mens spillet støtter maks 240Hz.
Det er moro å se at DLSS 2.0 ikke bare gjør det mulig å kjøre spillet i godt over 60 FPS i 4K med alt på maks med 2080 ti-kort, men at grafikken faktisk også tar seg bedre ut i tillegg til å være mer ytelseseffektiv.
Det er imponerende, og en grunn til at mange av oss ser etter og håper på at nye spill støtter teknologien.
Kilder:
Digital Foundry
Reddit
Annonse