Nå tar de reklamene til nytt nivå - Spotify får stemmestyring
Spotify får stemmestyrte reklamer i applikasjonen.

Annonse


Nå tar de reklamene til nytt nivå – Spotify får stemmestyring

Brukere av Spotify i gratisutgave kan fremover bli møtt av stemmestyrte reklamer som spør dem om å svare muntlig – i hvert fall for amerikanere, for nå.

En liten målgruppe – for nå

Musikkstrømmetjenesten har begynt å anvende stemmeaktiverte reklamer på hittil en liten gruppe Spotify-brukere i USA som har aktivert mikrofontilgang på applikasjonen og som derfor kan bruke stemmesøk-funksjonen. 

For øyeblikket er det ifølge Engadget to spesifikke reklamer som er interaktiv med stemmen til brukeren: en original Spotify-podcast og en Unilever Axe-kampanje som videresender brukeren til en spilleliste i de tilfellene brukeren svarer aksepterende når reklamen spør om tillatelse. Dersom man ikke foretar seg noe og er stille eller svarer noe annet, så vil mikrofonen slås av og reklamen vil fortsette.

Kan melde seg ut

I et innlegg skriver Spotify at markedsførere stadig ser etter nye muligheter å utføre reklamer på, eksempelvis med denne tilnærmingen der man ser at forbrukere stadig har som mål å se mindre på skjermer.

Annonse


Brukere som er inkludert i stemmestyrte reklamer på Spotify kan uansett velge å melde seg ut ved å gå til applikasjonens innstillinger og herfra deaktivere “Voice-Enabled Ads.”

Kilde:
Engadget

Annonse