Svært mange Get-kunder landet rundt har iløpet av det siste døgnet ikke hatt tilgang til internett.
ITavisen har fått flere tips fra brukere som mangler både nettilgang og TV-signal.
«Jeg er Get fiber-kunde og har vært uten TV og internett siden i går kl 08.00», skriver en leser i en e-post til ITavisen.
Feil etter programvareoppdatering
Ifølge Get er årsaken til problemene en programvareoppdatering som ble rullet ut til selskapets fibersentraler i går. Dette medførte til at flere av Gets tjenester ble satt ut av spill, noe de fortsatt ser ut til å være for mange kunder tirsdag.
Annonse
– En underleverandør har kjørt ut en software-oppdatering som påvirker noen fibersentraler. Vi jobber sammen med underleverandøren for fikse problemet midlertidig, og for å kjøre ut en ny software-oppdatering så fort som mulig, sier pressekontakt Sebastian Eidem til ITavisen.
– Jobber på spreng
I morges var 2700 kunder berørt, ifølge Eidem.
– Vi beklager alle problemene kundene opplever. Hos oss, og underleverandøren vår, jobber ingeniørene på spreng med å finne feilen og løsningen.
Følg status på Gets side for driftsmeldinger.
Annonse