Kanskje er det en spøk. Eller kanskje er det som mange kommentarer på Twitter og nett vil ha det til: Århundrets teiteste reklamefilm.
Veeeldig dårlig spøk….
Vi snakker om Microsofts «Home Party»-video, som nå går sin «seiersgang» på nettet.
Først trodde vi også det var en dårlig spøk fra noen som verken liker Microsoft eller Windows. Men etter å ha sjekket, så vi at Microsoft allerede viste glimt av denne videoen i begynnelsen av måneden, i sin offisielle kampanje.
Bare pinlig
Dermed er fadesen et faktum: Noe som Microsoft åpenbart mener er et ironisk spark til 1960-tallets TV-komedier og samme periodes krampaktige, amerikanske familielykke (altså det som TV-serien «Mad Men» viser vrangsiden av), er bare pinlig.
Annonse
Reaksjonene har ikke latt vente på seg.
– Utrolig forferdelig!
– Jeg skal SÅ ikke ha Microsoft-party hjemme hos meg, lyder det fra Twitteren niclauren.
– Seriøst. Har du ikke sett den utrolig forferdelige reklamen de har sendt ut om å ha en lanseringsfest hjemme? skriver DottyTeakettle.
– Hvem er det Micosoft henvender seg til med denne videoen? spør j3snyder.
– Gudsjammerlig dårlig!
Og sånn fortsetter det.
Heller ikke bloggerne er nådige.
– House Party-videoen er så dårlig at jeg begynte å kaste ting framfor å le. Dette er gudsjammerlig dårlig markedsføring, skriver Joe Wilcox i Betanews.com.
– Om du virkelig arrangerer et slikt Windows 7 lanseringsparty hjemme, er du en taper, konstaterer Mac-bloggen Edible Apple (som neppe er helt nøytral i saken…)
Nesten som ITavisens nye design…
Stormen begynte å brygge seg opp ved 22-tida i går kveld, og vi har ærlig talt ikke sett noe lignende siden ITavisen innførte et nytt og mislykket design i 2006… (ikke at vi vil rippe opp i det, men…)
Se den utskjelte videoen her:
Annonse